söndag 31 januari 2010

Skitbil?

Eller fuskbyte av kamrem?

Ja, i tisdags fick jag motorstopp. Denna gång inte på grund av soppatorsk!
Som tur var hände det ett par hudnra meter från jobbet, så det var bara att be kollegan bogsera mig till jobbet (efter en sväng på OK för det var rätt lite bensin i tanken...).
Bilen ville iaf inte starta och onsdagen ägnades åt att felsöka. Ja inte jag då, utan min kollega ägnade sig åt att felsöka med en lånad bildator" eller va det nu kallas.
På torsdagen bogserade vi bilen till verkstan, och det kunde konstateras att spännrullen till kamremmen var trasig.

Det är ju fruktansvärt konstigt eftersom remmen byttes när jag köpte bilen för 10 månader sen och jag har inte kört mer än ca 2000 mil. Men det kan ju vara så att enbart remmen byttes och inte det andra som ska bytas samtidigt. Kanske för att spara pengar?
Ja, imorgon ska jag ringa Bilbolaget Härnösand och fråga hur dom tänkte egentligen. Det verkar ju vara svårt att få fram papper på bytet och även att ringa tillbaka till mig.

Inga kommentarer: