torsdag 30 maj 2013

[i saken dä jä]

Ja ungefär(!) så lät det när jag klev ur bilen på gamla jobbet idag, en kund som slängde ur sig de i förbifarten. Det var ju kul att höra, var ju faktiskt 2 år sen jag jobbade där!

Vi gjorde alltså en sväng till Malung idag, jag och skrutten. Det gick hyfsat, vi fick bara med oss saker vi verkligen, verkligen behövde hem...
Typ som den här finfina gamla plåtburken jag hittade på loppisen för en 50-lapp.
Nejdå, vi köpte ju även en ny utevattenkran, den gamla läcker, nya packningar till kranen i tvättstugan, den läcker, och kollade priset på en ny toastol, våran just nu enda håller på att ge upp. Tur badrummet nere är klart snart. Golvmattan blev lagd idag =) Jippi! 

Å Alvar fick ett par Peltor Kids, som han fick användning för direkt när vi kom hem. Grannen klippte gräsmattan och Alvar ville absolut åka med, så dom klippte halva våran gräsmatta oxå. Vi har väldigt bra grannar, men jag är rädd att skrutten kommer börja talô malungsmål istället för Äppelbomål, så mycket som han och Johnne umgås! 

Annars ser våra dagar mest ut så här, lite sandlåda, lite hälla vatten och ganska mycket traktorspaning... 




Inga kommentarer: