söndag 23 juni 2013

Kvällsfix

Alvar somnade snabbt ikväll så de blev mycket tid för fix. Skulle bara ut i trädgården å sätta ner en bit rabarber å några dagliljor jag tagit med hemifrån, men det blev en timmes ogräsrensande å flyttning av blommor oxå!
Rabatten fick sig en uppfräschning å tomatplantorna blev tuktade, var så mycket gula blad.
Å allt har växt så himla mycket denna vecka! 9 paprikor å massa blommor på 3 plantor. Tomaterna orkade jag inte räkna, flera röda jordgubbar å min rabatt med ängsblommor svämmar över!
(tyckte det lät så konstigt att en fröpåse skulle räcka till 5 meter så jag strödde ut 3 påsar på 1kvm...)
Å en jättefin zucchiniplanta har poppat upp, å en aubergine oxå, men de är nog lite sent för att dom ska hinna få frukt...

Sen byggde jag om i några garderober oxå å rensade lite, de behövs ju alltid.
Just garderoberna i tvättstugan gör jag nog alltid om varje gång jag har varit borta... Vet ej varför...

Inga kommentarer: