tisdag 20 januari 2009

Roligt i inkorgen

En vecka som arbetslös har gått, jag har varit i Äppelbo, sökt jobb runtikring där, varit i Sälen och åkt icecart, börjat plugga engelska och även jobbat... Hela veckan ska jag jobba, så fort en blir sjuk så blir det för lite folk på jobbet. Men det är ju bra för mig eftersom jag inte får nån a-kassa, jag kan ju hoppa in bara en dag i veckan utan att förlora några stämplingsdagar. Skitbra!

Igår när jag åkte hem på tåget kollade jag igenom inkorgen, det finns lite roligt där faktiskt. Kom att tänka på en massa konstiga saker som hände när jag var utomlands. Ett par exempel.

"Hey josefine.how r u.i found ur number from accomodation web site..i am sure u r not looking for flat now..i am looking for some travellers 2b friends..i am basically from india and have lived here for 3+ years..and had most of my friends as travellers..so need to make new as old keeps on leaving"
- Någon i desperat behov av polare... Jag har fortfarande numret om någon behöver en vän.

"Clothes I think. And my boyfriend is probably gonna wear some clothes as well"
Elines svar på vad hon ska ha på sig när vi ska gå ut...

?- "Do you want to recieve Jesus in your heart?"
Jag: - No thanks, not today!
- En okänd kvinna stoppar mig i korsningen William/Collegestreet.

Massa tokigt kan det bli, jag är ytterst bra på att råka ut för sånt... Nu måste jag ut och skotta.



Inga kommentarer: