lördag 24 januari 2009

Veckan med Luna

Nu har vi varit hundvakt i några dagar, det är en himla fin och trevlig hund. Luna, en chokladbrun labrador. Syrran är väldigt duktig och kliver upp på morgonen och tar morgonpromenaden, även eftermiddagspromenaden och kvällspromenaden. Jag har bara varit ute 2 gånger hittills ungefär... Jag har ju så mycket engelska att plugga liksom...


Frida gick ut med hunden i snöstorm, Frida med ansiktsmask, jag och Luna i soffan.

Nu har jag precis lämnat in en summary of discussion. Känns lite trist att göra det en lördagkväll, men det slår ihjäl lite timmar innan jag ska hämta kollegorna i Kramfors.

Annars är det rätt lugnt att plugga, lite stressigt närjag har jobbat hela veckan bara. Från början fattade jag ingenting. Det var lite svårt att komma in i det här med grammatiken. Jag tycker grammatik verkar rätt onödigt. Jag vill bara kunna prata och skriva liksom. För inte tänker man väl "hmmmm, undrar om jag ska använda ett possesivt pronomen här eller ett adverb?". I nte jag iallafall, jag vill ju bara ha rätt ord, skitsamma vilken ordklass det hör till.


Den här fina bilden hittade jag på kameran! Saknar dig älskling!










2 kommentarer:

Lena sa...

Kortet på er var superfint! Allt bra?? Kram

Anonym sa...

Vad fina alla kort är! Är du hemma igen nu? Vi får helt enkelt ringas, det var så längesedan. Puss! _Wallin