torsdag 14 maj 2009

Montören

Hej, det är jag som är montören.
Numera på jobbet är det jag som monterar ihop alla saker, det får verkligen tiden att gå fast oftast är det krångligt. Men det går till slut.
Idag har jag t.ex. monterat 2 motorsågar, 2 magasinkärror och 1,5 skottkärror. (Jag ska fortsätta med skottkärran imorgon...)
För övrigt är det oxå jag som monterat de flesta gräsklipparna!
Leif undrade om jag kunde fixa hans video oxå men såna saker kan jag inte.

Nu har jag packat och förberett Oslo-resan som går av stapeln imorgon efter jobbet. Paret Engström/Nilsson med varsin kusin ska åka och hälsa på Lena och fira 17 maj i Norge, det ska bli skitspännande och förhoppningsvis jävligt kul!

Igår blev jag även tillplattad av chefens 5-åring. Det brukar ju vara jag som säger "Va? Va? Va?" när kunderna pratar med sitt förbannade malungsmål, men nu var det lill-tjejen som sa till mig "Men du, jag förstår faktiskt inte vad du säger!" Sådeså.

Nu ska jag kolla om vi blev v75 miljonärer eller om jag måste emigrera till Antarktis. (Det är jag som tippat denna vecka)

1 kommentar:

Lena sa...

Ni är så välkommna!! Och det är inte frågan om om vi kommer ha kul, vi ska ha kul! Så enkelt är det!Vi ses ikväll, tjooo hoooo!