onsdag 6 maj 2009

motionera mera

I helgen var Sara å Jonas här å hälsade på, himla trevligt och vi hann med en hel del! Fest på torsdag, Rättviks marknad och fest på lördag, loppis (skitdålig) och mjukglass i vansbro, och jag hann inventera på jobbet oxå...

Iallafall så har jag, efter att ha blivit inspirerad av Saras stegräknare, registrerat mig på motiomera.se. Det är lugnt mycket coolare än Facebook =) Så nu kan jag skriva in varje gång jag har motionerat, och skaffar jag bara en stegräknare så kan jag skriva in alla steg jag tar varje dag! Och vips så har jag gått ända hem.
Igår och idag har jag ridit så det blev ganska många steg, jag är nu nästan i Malung!
På söndag ska jag och Lars på buggkurs som Sandra ordnat så då blir det väl lite fler steg...

jag fick en 29 kroners stegräknare på jobbet (jag ville betala men fick inte),men när den registrerat 30 steg när jag stått still i 2 minuter så lämnade jag tillbaka den!

Idag fick jag oxå min första soppatorsk med lilla mazdan! Mitt i Yttermalung ville den inte rulla längre. Precis idag, enda dagen på hela året då jag glömt mobilen hemma...
Men det kom en sur gammal gubbe förbi och lånade ut sin mobil så jag kunde ringa min prins som kom och räddade mig!

1 kommentar:

Lena sa...

Hahaha, ooops lyser det ingen lampa när bensinen börjar ta slut på "blixten" ??