måndag 27 april 2009

En helg i Dalarna...

Helgen var himla spännande, på lördagen klev jag upp tidigt och åkte till ridskolan. Hade anmält mig frivilligt till att stå i cafeterian, jag ångrade mig lite för det hade vart bätre att sitta på uteläktaren i solen. Det var Gymnasie-DM och hästar å ryttare från hela Dalarna var där, hur många som helst! Alla hade så fina hästar, man blev lite avis...

Efter det ideella arbetspasset åkte vi upp till Sälen: jag, Lars och Lena. Stannade till i en stuga och åkte sen på after ski i Lindvallen, det var skitbra band och riktigt roligt! Sen åkte vi tillbaka till stugan och drack en himla massa och åkte lite tefat och annat.
Sedan taxi till en annan stuga som var fullproppad med Äppelbor, där var det full rulle! Så till sist åkte vi till Högis och dansade och ehm, tappade bort varann... Himla stort ställe var det.
men det var en kul kväll!

Nu har jag och Lars varit ute på en cykeltur, det var kul! Det stog en cykel mot Pliggens gavel, den tog jag. Lite skev och så men efter lite däckpumpning så gick det ganska bra!
Om man bara skulle byta däck, ram, styre, sadel, kedjeskydd, pakethållare..... eh, om man bara byter allt, så skulle den bli riktigt fin!
Eller så köper man en ny...

Inga kommentarer: