onsdag 1 april 2009

ont, så ont

Idag har jag varit på min första dag på jobbet... Det var kul men usch vad trött jag var när dan var slut, kassan var enkel men så ska man ju lära sig vart alla grejer står och det är nästan ingenting som är lika motför vad som fanns på Fresks. Känns lite konstigt oxå att jag ska jobba där från och med nu. Det kändes ungefär som man var en praktikant som skulle va där en vecka eller så... Men jag tror det blir bra, arbetskamraterna är himla trevliga och roliga!

Igår var jag på ridskolan andra gången. Det gick sådär. Min kära ponny började med att nafsa efter godis, sen stegrade han sig i boxen (med mig hängandes i tyglarna) när stalkvärden kom med mat till dom andra hästarna, sen vägrade han gå ut ur boxen, och sist men inte alls minst; han blev skitskraj för en fladdrande jacka på läktaren och tokslängde sig åt sidan och rusade sen över hela manegen i full kareta. Men jag satt på något otroligt sätt kvar... Min kära ljumske som fortfarande hade träningsvärk sen förra veckan fick dock sig en rejäl sträckning och det gör faktiskt väldigt ont just nu.

I söndags var jag på friskis & svettis med svärmor oxå, det var nog bra för mig att flytta hit, jag får så mycket träning! Beach 09 here I come!!!

Nu ska jag slappa i soffan...

1 kommentar:

Lena sa...

En massage ska vi ordna vet du :) Inga problem! Vet du om Lars e ledig nått med påsk? Så mamma fick med dig på friskis också, hihi. Det ær ju kanon!