onsdag 25 mars 2009

Den första lektionen =)

Igår var jag på min första ridlektion i Uppsälje =) Hur kul som helst!!! Fick hjälp av kvällens stallvärd att hitta allting, det var snällt! Stallet var jättefint och dom hade verkligen bra ordning på grejerna. Allt kunde man hitta på listor, vilka olika sadlar och annan utrustningvarje häst skulle ha beroende på om det var hoppning eller dressyr! Välorganiserat!

Första lektionen fick jag reda på skulle vara hoppning! Jag som redan var skitnervös... Men jag fick ett underbart snällt sto som hette Nikoline och det gick huuuuuuur bra som helst =)
Förmodligen var det inte jag som red bra utan hästen som var skitduktig! Men jag fick en guldstjärna i kanten när jag red en perfekt väg efter ett hinder =)
2 stycken ramlade av men jag klarade mig. Men förmodligen har jag mest ont av alla idag, hela min kropp är öm och jag har träningsvärk i precis varenda muskel jag inte visste jag hade. Men det var det lugnt värt för det var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ himla kul!!!!!!!!!
Jag har redan börjat planera för att va med på nån klubbhoppning =)

Nu ska jag boka en biljett hem till imorgon, ska ju hämta min fina bil =)

Inga kommentarer: