måndag 23 mars 2009

Dagens sightseeing

Dagen inleddes med en halvtimme på spikmattan, frukost efter det och sen styrde jag bilen mot Vansbro. Första anhalten var ridskolan i Uppsälje, det var ganska lätt att hitta dit och nu har jag anmält mig till ridning på tisdagar 20-21. Med start imorgon =)

Efter det så åkte jag på studiebesök hos svärmor på Swedcote, fick en liten rundtur i fabriken där dom gör ytbehandlingar, lite spännande! Frågade efter vägen till Granngården (affären)... Ett par kilometer längre skulle jag då åka.
När jag kommit fram till Nås, sisådär 3 mil senare insåg jag att jag måste ha kommit fel. Ganska mycket fel oxå... Vände och åkte tillbaka ett par mil och hittade den stora gröna byggnaden med världens minsta skylt på väggen. Dom hade dock inte det jag ville ha...

Då åkte jag till svärfars jobb på sågen för att låna en dymo (måste ha en skylt på postlådan...). Jag gick in i huset där kontoret skulle ligga, där låg även matsalen. Ca 15 gubbar stirrade på mig i vad som kändes en evighet medans Dan försökte få kontakt med N-E. Tillslut fick vi gå och leta reda på han, skönt att komma bort från matsalen... Gjorde en namnskylt och åkte hem igen.

Gick in här hos grannen, Äppelbo Gemenskap, som har secondhand, vandrarhem, post m.m. för att hitta en helspegel. Men det fanns ingen. Träffade en snäll tant som hade varit Lars förskolelärare som visade hur vandrarhemmet såg ut och så. 180kr per bädd (och per natt????) kostar det så ni vet. Och det såg hyfsat fräscht ut!

Så kom och hälsa på nu!!!! Sara och Jonas har bokat sista april helgen men annars äre ledigt! =)

1 kommentar:

Lena sa...

Heeej, gud va kul att du är på plats på byn! Du är så välkommen, säger jag som inte längre bor där :) Jag kommer hem till påsk, då hoppas jag att vi kan hitta på lite skoj. Pappa var jätteglad för besöket! Hihi, lite charmigt att du träffat på Kristina på gemenskapen - jag kan tänka mig att hon var nyfiken på dig :) Kram