onsdag 2 september 2009

STCC i Norge

Nu var det ett litet tag sen jag skrev, här är det som hänt på senaste tiden.

I fredags hämtade Lars mig på jobbet (i Rogers bil, viktigt att veta så man förstår reseten av historien....) och vi styrde mot Vålerbanan Norge. Jag börjar bli himla intresserad av det här med racing....
Fredagsnatten tillbringades i en husbil och uppstigning tidigt på lördagsmorgonen.
Frukost skulle göras i ordning till sponsorerna och sallad och sånt till lunch. Och så var det lite övningskörning och kval och sånt på morgonen.
Efter lunch var det dags för första racet och det gick skitbra, en 4e plats för Roger.
2a racet gick väl inte riktigt lika bra, det var lite olyckliga omstädigheter, menmen....
Sen fick de som var med under dagen åka på banan, och även jag fick mig en åktur till =) Hur kul som helst! Blev mer åksjuk på hemvägen än på banan...
Sen var det ihopplockning av tält och trailer och allt, sen åkte vi hemåt. Jag, Lars och Roger som körde. Var väl hemma vid 9-tiden tror jag.

SÅ, då kom söndagen.....

J: Efter jag har ridit kan vi ju hämta din bil.
L: Ja det blir bra

lite senare...

J: Jag tar nog bilen till hästen för det ser ut att bli regn...
L: Mmmm...

Kollar ut genom fönstret, varken min eller Lars bil fanns på plats. Min stog ju på jobbet i Malung (vi åkte ju genom där på hemvägen...) och Lars stog hos Roger.
Så det blev en cykeltur till hästen och bussresa till jobbet i Måndags.

Vem blir förvånad av att jag lyckades glömma bort bilen?

1 kommentar:

Lena sa...

Hahahha, det var ju superkul!! Jag kommer hem till helgen, ikvæll faktiskt. Jag hoppas ni ær hemma och att vi hinner træffas.