fredag 12 februari 2010

Bibblo

Jag har återupptäckt biblioteket... När jag var liten lånade jag böcker på bibblo en gång i veckan, på senare år har jag köpt böckerna jag vill läsa.
Men i och med mitt nyårslöfte att spara in på onödigt så upptäckte jag att bibblo är ju faktiskt en guldgruva!
Jag lånar romaner, böcker om hästar, pyssel, matlagning och allt möjligt! Hur kul som helst, och är inte boken bra så lämnar jag bara tillbaka den!

Idag lånade jag "Nytt liv åt gamla prylar" av Anna Örnberg. Å gus så många idéer det fanns. Nu är jag taggad att tillverka dessa saker:

* En fönsterlampa (hängande) av en gammal vas i pressglas.
* En ljusbricka av en silverram och spegelglas.
* En bricka av en ram och nåt fint motiv att sätta innanför glaset.
* Ett hjärta av pärlemorknappar.
* Ett kakfat i 3 våningar av 3 udda assietter.
* Ett överkast av ihopsydda virkade dukar i olika former/storlekar.
* Ett tittskåp av en gammal byrålåda (liten).

Ojdå, vilken lista det blev. Förmodligen blir inget av detta av inom den närmsta framtiden. Men nån gång i livet ska det bli av!

//PysselJosse

Inga kommentarer: