söndag 18 september 2011

Produktiv helg...

Den här helgen har jag fått riktigt mycket gjort! Lars borde åka bort oftare =)
Började igår med att plantera om blommor, dom växer ur sina krukor så himla snabbt! Hann med alla växter i vardagsrummet å på övervåningen.
Idag planterade jag om alla pelargoner i köket, så nu har jag hur många krukor som helst med såna... Var tvungen att göra nåt åt dom då Lars mormor påpekat 2 gånger att jag borde klippa ner dom en aning =) Nu är det jättefint i alla fönster men jag ska komma ihåg att köpa större krukor nästa gång.

Har även bakat en morotskaka, jag gör verkligen allt  nu för at inget ska gå till spillo. Hade 3 morötter som var på väg att mjukna, en felköpt ask med philadelfiaost och en halv citron. Precis dom specialingredienser som behövdes, resten hade jag hemma! Den blev jättegod iaf!

För första gången gjorde jag oxå riven ost, å la i frysen, av den sista ostskanken. Brukar inte göra det, mest för att jag inte har en matberedare. Men det gick bra att lägga i frysen en stund och sen riva med rivjärn!
Och så gjorde jag några burkar lingonsylt, både kokt och rårörd.

Känner mig hemskt nöjd med helgen! Nästa helg är långhelg då jag jobbar morgon denna vecka, undrar vad jag ska hitta på då?

3 kommentarer:

Sara sa...

värsta husfun du är :)

Sara sa...

*husfrun

Sara sa...

hej! du som blitt så huslig - här finns massor med DIY tips: http://www.designsponge.com/category/diy-projects/
vet du vad dom vill att jag ska skriva för ordverifiering för att få skicka min kommentar? "stalin"..! otippat...