måndag 6 oktober 2008

Uppsagd

Det känns lite konstigt... Jag har aldrig blivit avskedad förut, eller jo det har jag, om man räknar med dom 4 dagar jag var arbetslös i Januari 2006.
Men den här gången var det liksom på riktigt. Även fast jag ville ha nytt jobb och helst flytta till Lars så kändes det bättre förut, när det var min fria vilja... Nu är jag liksom tvångsavskedad.
Fast det ska tilläggas att om jag skaffar hjullastar- och truckkörkort så får jag stanna, för då är någon annan längst ner på listan.
Men jag vill inte ha sånt kort, eller truck-kort kanske skulle vara kul, men hjullastare låter lite väl häftigt. Och så skulle jag bli tvungen att finansiera det själv oxå, och det har jag inte råd med nu.

Så nu är det bara att söka, söka och, suck, söka... Det blev inte som jag tänkt mig riktigt. Jag hade inte tänkt bli uppsagd just idag, utan förvarning som en karatespark i lung-höjd.

1 kommentar:

Titti sa...

Meh?! ... Tråkigt =( Vad ska du hitta på nu då? Säg till om du hittar nåt bra jobb som jag också kan söka.. =) KRAM