fredag 10 oktober 2008

Surpuppan

Idag är jag sur och arg och allmänt jätte-jävligt grinig. Vet ej vad det beror på men så fort jag kom till jobbet var det som att luften gick ur helt... eller egentligen började jag bli sur hemma när jag inte fattade hur mammas stegräknare funkade.
Och sen vet jag inte vad som hände. Men jag lyckades dölja det riktigt bra för kunderna, tror jag... Jag tror inte kön på 10 pers såg eller hörde när jag böjde ner huvudet och väste "satan" när jag tappade alla papper på golvet, och jag tror inte dom jobbiga kunderna märkte att det var dom jag var irriterad på som tog upp hela kön med sin oerhört oviktiga fråga och jag stog och vibrerade av rastlöshet. Och ja jag fick 2 snusar av Karro, min hjältinna för dagen, och det blev en mikro-millimeter bättre. Och vilken tur att det var hon som tappade ut alla skruvar och inte jag för då hade jag börjat grina. Och nu ska jag inte ljuga heller så det är lika bra att jag erkänner att jag hade en dosa snus i bilen förra helgen, för det var ju så långt och snusen hör ju liksom till på långresor, och jag kommer förmodligen alltid att ta en snus ibland för jag är en sån människa utan karaktär som inte kan säga nej till såna grejer.
Och ikväll skulle jag söka jobb och sy till mjukisbrallerna och ta reda på några adresser men det kommer jag nog inte att göra för jag köpte en påse chips och vit choklad på Lidl, FAST jag vill bli smal och de kan man inte äta vid datorn för då blir det kladdigt på tangenterna och jag hatar att vara kladdig om fingrarna. Så jag ska nog sätta mig vid teven för det är ju såååååååå himla mycket bra på teve ikväll, och så kommer jag bli irriterad för att alla är så dåliga skådespelare, och så går jag och lägger mig, förmodligen borde jag läsa "Handboken i konsten att vara social" men det skiter sig väl det oxå.
Och så ska jag jobba imorgon, jippieyayyej...

Gud, stackars er som läste igenom detta...

1 kommentar:

Titti sa...

Alltid kul att läsa det du skriver! Hatar såna dagar som du haft idag.. Imorrn är det en ny dag med nya möjligheter! KRAM