onsdag 8 oktober 2008

Kul och jobbigt

Jag ändrade rubriken i näst-föregående inlägget till "Uppsagd" istället som kanske är ett mer passande ord. Jag har ju liksom inte gjort nåt dumt som bidrog till detta utan jag var ju bara sist in. Det känns ju oxå väldigt konstigt att säga så oxå eftersom jag jobbat sen 1999. Det är ju skitlänge.
Men det räknas tydligen bara fast tjänst.
Jaja, det är iallafall rätt kul att söka jobb. Typ i 10 minuter sedan man hittat en bra annons och kanske ringt eller mailat. Sedan kryper stressen fram och man blir nervös och vill bara att dom ska svar NU!!! Även om de är ett nej...

Idag har jag iallafall pratat med en trevlig man i Vansbro. Han kunde tyvärr inte erbjuda några jobb i nuläget men jag fick gärna skicka mitt CV så fick vi se till sommarn. Det var en himla trevlig man, han gjorde med det nästan lite roligare att fortsätta försöka.

Egentligen skulle jag söka ett till jobb alldeles då jag kommit hem från Sara, men det blev Grey´s anatomy, fika, facebook, mail och en massa annat.
Men nu, nästan läggdags ska jag komponera ihop ett litet brev. För det brukar ju gå så bra när man är trött.

Inga kommentarer: